Dvojkĺbové trolejbusy v Bratislave majú problémy. Mnohé z nich sú pokazené

374834497_688881279943547_4733944034159078088_n Megatrolejbusy majú prispieť k ekologickejšej doprave. Foto: Dopravný podnik Bratislava.

BRATISLAVA – Nové megatrolejbusy značky Škoda-Solaris Trollino 24, ktorými sa hrdil aj samotný primátor Matúš Vallo, jazdili v Bratislave iba od februára.

Nové trolejbusy mali byť súčasťou linky 71 a ich úlohou malo byť zvýšenie prepravnej kapacity na trase medzi Hlavnou vlakovou stanicou a Dolnými Honami. Ako informoval portál imhd.sk prakticky ihneď po nasadení dvojkĺbových trolejbusov na bratislavské cesty sa začali objavovať ich prvé problémy.

Čiastočné zlepšenie situácie nastalo v polovici marca, kedy sa podarilo v niektorých dňoch obsadiť dvojkĺbovými trolejbusmi celú linku. V špičke je počas týždňa na linku 71 potrebných 13 vozidiel, počas víkendu len 9.

Situácia sa opäť zhoršila počas apríla a za posledný mesiac bol Dopravný podnik Bratislava schopný do premávky vypraviť len 4 až 8 megatrolejbusov. Celkovo ich je pritom vo vozovom parku až 16. Dôvodom ich nízkeho zapojenia do premávky je ich vysoká poruchovosť.

Ako pre portál imhd.sk potvrdil hovorca Dopravného podniku Bratislava Jozef Vozár, drobné poruchy na vozidlách nie sú nič výnimočné. „Rovnako ako v prípade každej značky, nové vozidlá sa postupne zabiehajú a v prvých mesiacoch prevádzky sa môžu objavovať prípadné nedostatky. Takéto ,detské choroby sa objavili aj v prípade megatrolejbusov a servisné tímy dodávateľov už pracujú na ich odstránení,“ vysvetlil Vozár.

Ako ďalej uviedol, prevádzka trolejbusovej linky 71 je naďalej plne zabezpečená a jednotlivé spoje premávajú podľa platného grafikonu. „Zhruba od začiatku apríla časť megatrolejbusov vo výprave nahrádzajú trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, teda tie isté vozidlá, ktoré na linke 71 jazdili pred nasadením dvojkĺbových trolejbusov,“ doplnil hovorca DPB.

Ohľadne zvýšenej poruchovosti sa DPB obrátil na dodávateľov (konzorcium Solaris + Škoda Electric) s výzvou na okamžité odstránenie porúch a zabezpečenie požadovanej disponibility.

„Momentálne komunikujeme s dodávateľom na dennej báze a servisné tímy dodávateľa v rámci reklamácií intenzívne pracujú na odstraňovaní identifikovaných nedostatkov, ktoré sa vyskytujú. Obnovenie plnej výpravy megatrolejbusov závisí od dodávky náhradných dielov a tiež od efektivity riešení na strane dodávateľa,“ uzavrel hovorca DPB Jozef Vozár.

Na otázky, aké poruchy vlastne dvojkĺbové trolejbusy trápia, však hovorca DPB neodpovedal. V diskusii pod príspevkom sa objavili komentáre, ktoré naznačujú, že aj poruchy by mali byť predmetom obchodného tajomstva výrobcu.

Niektoré komentáre však uvádzajú, že nové megatrolejbusy majú problém s nefunkčným olejovým kompresorom, ktorý sa pretlakováva, čoho následkom sú veľké úniky oleja a pod vozidlom ostávajú kaluže. Tento kompresor podľa vyjadrení navyše obsluhuje aj dvere, takže vozidlo sa stáva úplne nepoužiteľným.

(imhd.sk, ilu)


Ďalšie články